Forum APRS Polska

APRS => FOA-PACK => Wątek zaczęty przez: SQ8ISJ w Październik 17, 2009, 13:06:00 LOC

Tytuł: FOA-PACK w trybie KISS
Wiadomość wysłana przez: SQ8ISJ w Październik 17, 2009, 13:06:00 LOC
Witam Wszystkich,

Czy komuś udało się uruchomić FOA_PACK-a w trybie KISS? W jaki sposób musze skonfigurować np. Ui-View? Nosze się z zamiarem uruchomienia IGATE i tak się składa że mam pod ręka "starą" wersję FOA-PACK-a i bardzo chętnie bym ją wykorzystał do tego celu, bez klawiaturki i wyświetlacza, tak aby maksymalnie uprościć kontrukcję i zminimalizować pobór prądu.
Nigdy jeszcze nie korzystałem z modemu w trybie KISS, stąd moje laickie pytania :)

Pozdrawiam, Kamil.
Tytuł: Odp: FOA-PACK w trybie KISS
Wiadomość wysłana przez: SQ9IWE w Październik 17, 2009, 15:08:17 LOC
Z tego co widze jest tam napisane TNC KISS czyli konfiguracja jak zwykle TNC i powinno byc ok,chodz foapack lezy aktualnie obok kompa jeszcze go nie podpinalem z lenistwa chyba hehe
Tytuł: Odp: FOA-PACK w trybie KISS
Wiadomość wysłana przez: SP1WSW w Październik 17, 2009, 21:56:47 LOC
Witam Wszystkich,

Czy komuś udało się uruchomić FOA_PACK-a w trybie KISS?
Tak.
W FOA w menu.
W UI-View: Setup->Comms setup->Host Mode->KISS.
FOA po starcie zasilania nie wchodzi w ten tryb, wiec chyba musisz o tym pomyśleć.

73 de Tomek
Tytuł: Odp: FOA-PACK w trybie KISS
Wiadomość wysłana przez: SQ8ISJ w Październik 17, 2009, 22:13:27 LOC
Dzięki, FOA w wersji V2 pamięta ostatni stan. Mam rozumieć że do komunikacji wystarczą 3 druty? (RxD, TxD oraz masa). W Ui-View niestety jest jeszcze dodatkowe menu gdzie można znaleść mnóstwo parametrów i stąd moje wątpliwości, niestety pierwsze próby wypadły niepomyślnie...

Pozdrawiam, Kamil.
Tytuł: Odp: FOA-PACK w trybie KISS
Wiadomość wysłana przez: SP5RZP w Październik 17, 2009, 22:23:03 LOC
Nie upadaj na duchu :)
Póki co ja odpaliłem na bardzo prowizorycznym teście terminal HP z DigiNed w środku i nawet ramki z Białej Podlaskiej przerzucam dalej w świat :)
Tak więc znów SR8NDB ma (co prawda ograniczony) kontakt ze światem.
A może zamiast męczyć FOA Packa zastosuj zwykłego Baycom-a jako interfejs radio-komputer.
Tytuł: Odp: FOA-PACK w trybie KISS
Wiadomość wysłana przez: SQ8ISJ w Październik 17, 2009, 22:29:55 LOC
Mój FOA ma pracować z APRS4R dlatego BAYCOM tutaj nie ma racji bytu.
Tytuł: Odp: FOA-PACK w trybie KISS
Wiadomość wysłana przez: SP1WSW w Październik 17, 2009, 22:57:25 LOC
Mam rozumieć że do komunikacji wystarczą 3 druty? (RxD, TxD oraz masa). W Ui-View niestety jest jeszcze dodatkowe menu gdzie można znaleść mnóstwo parametrów i stąd moje wątpliwości

1. Patrzyłes na schemat FOA ile jest drutów do Comma  ???

2. Ja nic nie zmieniałem ale u mnie jest tak w KISS Setup:
40
4
10
64
a komendy inicjujące KISS są zbędne bo robisz to klawiaturą w FOA


Tytuł: Odp: FOA-PACK w trybie KISS
Wiadomość wysłana przez: SQ8ISJ w Październik 17, 2009, 23:15:26 LOC
Wolałem się upewnić, dzięki.
Tytuł: Odp: FOA-PACK w trybie KISS
Wiadomość wysłana przez: SQ8ISJ w Styczeń 18, 2010, 17:48:30 LOC
Do SP1WSW:

1. Jaki model TNC wybierałeś w ustawieniach UI-View?
2. Czy wszystkie komendy mam usunąć?

Pozdrawiam, Kamil.
Tytuł: Odp: FOA-PACK w trybie KISS
Wiadomość wysłana przez: SP1WSW w Styczeń 18, 2010, 18:39:25 LOC
Już nie pamietam, a softu nie mam.
Probowales to co napisalem powyzej ?
Tytuł: Odp: FOA-PACK w trybie KISS
Wiadomość wysłana przez: SQ8ISJ w Styczeń 18, 2010, 18:46:13 LOC
Próbowałem, niestety na żadne komendy nie reaguje. Foa Pack v2 ustawiony w tryb KISS. Sprawdzałem juz połączenia, wszystko wygląda ok.
Tytuł: Odp: FOA-PACK w trybie KISS
Wiadomość wysłana przez: SP1WSW w Styczeń 19, 2010, 11:52:35 LOC
Próbowałem, niestety na żadne komendy nie reaguje. Foa Pack v2 ustawiony w tryb KISS. Sprawdzałem juz połączenia, wszystko wygląda ok.

Czy na Hyper Terminalu widać dane z FOA ?
Tytuł: Odp: FOA-PACK w trybie KISS
Wiadomość wysłana przez: SQ5IZJ w Maj 01, 2010, 01:14:48 LOC
ja podlaczylem sobie foa z v2 zainstalowanym i wszystko dziala,foa pack jest w trybie kiss i transfer danych 9600-w HT pokazuja sie ramki odbierane przez foa.Skonfigurowalem sobie ui-wiew i poprawnie odbieral i wysylal  w eter..
uiwiew konfigurujemy:
zakladka >common setup
i postepujemy w.g zalacznika na dole
Tytuł: Odp: FOA-PACK w trybie KISS
Wiadomość wysłana przez: SP5MRF w Maj 21, 2010, 13:08:19 LOC
Od ponad tygodnia FoaPack'a z oprogramowaniem 2.0 testuję w trybie TNC KISS, działa bez zarzutu. Żadnych zawieszeń, bardzo stabilna praca.
Konfiguracja to: Terminal HP T5520 z zainstalowanym UI-Viwew pod Windowsem 98 SE. Obsługuje IGate (czasem lokalne Digi), ponadto na drugim porcie RS (poprzez przelotkę USB-RS) obsługuje stację pogodową WS-2300. IGate (Digi) jak i stację WX skonfigurowałem niezależnie pod UI-Wiew. W "eter" wysyła wszystko IC-2100 z mocą 4 watt.

PS: Cały czas ubolewam nad tym, że FoaPack to zamknięty projekt. Urządzenie o dużych możliwościach, potrafi pracować i mobilnie i stacjonarnie, z GPS'em jak i ze stałą pozycją. Oprogramowanie 2.0 wyeliminowało wszystkie poprzednie błędy.
Tytuł: Odp: FOA-PACK w trybie KISS
Wiadomość wysłana przez: SQ9IWE w Październik 20, 2012, 12:54:38 LOC
Dawno nikt nic nie pisal ale ja napisze.
Dzis mi sie zachcialo FOA podlaczyc jako TNC i co ciekawe nie dziala TX tylko RX , brak komunikacji do FOA ??
Tytuł: Odp: FOA-PACK w trybie KISS
Wiadomość wysłana przez: SQ9IWE w Październik 21, 2012, 10:28:08 LOC
Chyba wiem co bylo nie tak,uwalony port RS w kompie wyglada ze padl TX  :-\
Tytuł: Odp: FOA-PACK w trybie KISS
Wiadomość wysłana przez: SQ9IWE w Styczeń 10, 2013, 23:35:59 LOC
Odkrylem ze FOA ustawiony jako TNC KISS i nie podlaczony do niczego po odebraniu ramki czasem cos nadaje i po odsluchaniu via MixW.
Widac jakies mutanty.

C9CIEt-3/B9-6/I@A-14/-1/-4*/-6/">A@L@10>UNKN,R
-1/CIIsSR-9*/NDXpWI-4/E2>AP@U19>I12,?,39:
24.75NS01645.25E#
-2/>-2>UNKN,R
@DA@A@/R9NDXp-7/IP^-3/H^*/$-8>0-2>UNKN,R
@C-2/Q/-2>-4>UA,?