Forum APRS Polska

APRS => Zasady dobrej pracy APRS => Wątek zaczęty przez: SP3WBX w Lipiec 12, 2008, 01:43:38 LOC

Tytuł: Smart Beacon
Wiadomość wysłana przez: SP3WBX w Lipiec 12, 2008, 01:43:38 LOC
Witam.

Czy któryś z kolegów znających dobrze OpenTrackera mógłby mi wyjaśnić telefonicznie do czego jest kilka "ptaszków"" i funkcji do zaznaczenia w oprogramowaniu których nie mogę rozpracować?


Robert
Tytuł: Odp: OpenTracker - programowanie
Wiadomość wysłana przez: SP3WBX w Lipiec 16, 2008, 17:03:59 LOC
Nie ma nikogo?  :(
Tytuł: Odp: OpenTracker - programowanie
Wiadomość wysłana przez: SQ5LTL w Lipiec 16, 2008, 22:12:17 LOC
Nie ma nikogo?  :(

Zagadaj na GG...: - 1121264

Jutro będę w robocie - to najlepiej gdzieś po 17:00 no chyba że zobaczysz mój track że już jestem w Kozienicach.
Tytuł: Odp: OpenTracker - programowanie
Wiadomość wysłana przez: sq9xtr w Wrzesień 02, 2008, 17:51:37 LOC
A czy ktoś może napisać jak uruchamia się przełączanie OT+ między dwoma profilami? Zrobiłem kilka prób ale coś jest jednak nie tak. Powiedzmy, że chce by OT+ przy przemieszczaniu się powyżej 10 km/h był profilem A, a ponieżej tej prędkości profilem B.

Czy dokłądnie jest funkcja w SB Use transmit rate from?

Maciek
SQ9XTR
Tytuł: Odp: OpenTracker - programowanie
Wiadomość wysłana przez: SP3WBX w Wrzesień 02, 2008, 22:02:02 LOC
Tak mogę Ci to opisać. Zrób tak jak w załączniku. Trochę już to rozpracowałem. Ustawiasz najpierw profile, co tam chcesz, żeby było nadawane i wyświetlane itd. wchodzisz w Profile Switching i tam zaznaczasz tak jak widzisz. Przy Speed wpisujesz prędkość 10 km/h. (może być 5 km/h i tak chyba lepiej, ja tak mam)
Musisz jeszcze zaznaczyć klikając na tych kwadracikach tak, aby w Profilu 1 było <= 10 km/h a w Profilu 2 > 10 km/h. Możesz jeszcze zaznaczyć "ptaszka" przy Transmit when switching to this profile czyli beacon będzie nadawany kiedy dany profil będzie się włączał czyli przy przekraczaniu granicy 10 km/h.
Funkcja Use transmit rate from określa tylko i wyłącznie zakres najrzadszej i najczęstszej emisji beaconu
Funkcja przełączania profili w zależności od prędkości jest bardzo przydatna bo można ustawić tak, żeby np. na postoju nadawać rzadko ramki.
Jeśli masz jakieś pytania to chętnie odpowiem. Jest kilka ciekawych ustawień.
Tytuł: Odp: OpenTracker - programowanie
Wiadomość wysłana przez: sq9xtr w Wrzesień 02, 2008, 22:22:19 LOC
OK, dzięki! Za jakieś pół godziny będe jechać do kumpla to spróbuje coś przetestować  :)
Jeżeli znasz jakieś fajne sztuczki na OT+  ;) to napisz - skorzystają przy okazji inni, bo przeszukałem trochę forum i na temat zabaw i ustawień OT+ jest niewiele.
Tytuł: Odp: OpenTracker - programowanie
Wiadomość wysłana przez: sq9xtr w Wrzesień 03, 2008, 11:00:13 LOC
Testowaliśmy ostatnio OT+ na wyjeździe.

http://www.aprs.radom.pl/cgi-bin2/trackGOO.cgi?znak=sp9kgp&od=640&okres=640

OT był ustawiony w tryb SB. Pierwsze ramki do granicy z Polską leciały via GPRS, później postawiliśmy jeszcze trzy via GPRS w górach. Radio to Yaesu VX7, 5W. Wszędzie gdzie jechaliśmy "odbieraliśmy" coś na 144.800 więc wydawało nam się, że nie jedziemy raczej przez APRSową pustynię  :) Jednak np. Słowacja i wschodnia część Chrowacji wypadły blado. :(

Przetestowałem wczoraj Twoje ustawienia działają ale mam wrażenie, że tylko w jedną stronę. Po włączeniu OT i staniu działa profil 1, przy przemieszczaniu przełącza się do profilu 2, jednak gdy znowu się zatrzymam nie przełącza się do profilu 1 - przynajmniej takie mam wrażenie. :) Czy ptaszek nie powinnien być również  przy Transmit when switching to this profile w profilu 2 ?
Tytuł: Odp: OpenTracker - programowanie
Wiadomość wysłana przez: SP3WBX w Wrzesień 03, 2008, 12:13:13 LOC

Przetestowałem wczoraj Twoje ustawienia działają ale mam wrażenie, że tylko w jedną stronę. Po włączeniu OT i staniu działa profil 1, przy przemieszczaniu przełącza się do profilu 2, jednak gdy znowu się zatrzymam nie przełącza się do profilu 1 - przynajmniej takie mam wrażenie. :) Czy ptaszek nie powinnien być również  przy Transmit when switching to this profile w profilu 2 ?

Przełącza się. Zależy jednak jaką masz ustawioną częstotliwość dla ramki na postoju. Jeśli np. 20-30 min to po tym czasie nastąpi emisja ramki. Możesz zaznaczyć "ptaszka" przy Transmit when switching to this profile w Profilu 2 to będzie emitował zaraz po tym jak się OT przełączy w ten profil, wszystko zależy do czego ma Ci służyć to przełącznie profili.
Tytuł: Odp: OpenTracker - programowanie
Wiadomość wysłana przez: sq9xtr w Wrzesień 03, 2008, 17:52:49 LOC
Chaiłem spróbować wykorzystać jeden zestaw do samochodu i przemieszczania się pieszo. Czyli gdy jestem w samochodzi działa SB i wyświetla się symbol samochodu, a gdy zostawiam samocód i idę pieszo ramki wysyłane są albo dzięki SB albo interwałem np co 120 sekund. Trzeba by jednak to ustawić tak by OT się przełączał się do trybu pieszego gdy stanę na światłach lub będe jechać w korku. :)
Tytuł: Odp: OpenTracker - programowanie
Wiadomość wysłana przez: SP3WBX w Wrzesień 03, 2008, 20:15:53 LOC
Wybacz, ale nie bardzo rozumiem. Czy jeśli będziesz jechał w korku lub stał na światłach to chcesz aby OT przełączał się w drugi profil wysyłał symbol jogger?
Ja miałem ustawioną kiedyś taką opcję, że zależnością od jakiej przełączały się profile był zewnętrzny wyłącznik podłączony pod wyjście jumper, które zaznacza się w opcjach Profile Switching. Jeden profil był ustawiony jako symbol samochód ze smart beaconing a drugi po przełączeniu przełącznika jako jogger lub bike również ze SB. Zabierałem sobie cały zestaw do plecaka na rower i byłem na mapie a jak wsiadałem od samochodu to również zabierałem ten zestaw i wystarczyło tylko zmienić położenie wyłącznika. Czy o to Ci chodziło? Niestety ma to trochę wad bo trzeba to ciągle nosić do auta itd. no i pamiętać o włączeniu odpowiedniej pozycji w zależności od sytuacji. Problem rozwiązać można przez dwa osobne zestawy OT i tak zamierzam zrobić. Poza tym trzeba pilnować i kontrolować urządzenie tak, aby nie zostało na postoju i nie wysyłało ramek jak dla najmniejszej wartości SB.
Tytuł: Odp: OpenTracker - programowanie
Wiadomość wysłana przez: SP1QXN w Wrzesień 03, 2008, 20:34:32 LOC
Problem rozwiązać można przez dwa osobne zestawy OT
to najlepsze rozwiazanie... z czasem sam doszedlem do takiego wniosku. Jeden TT czy OT to za malo.
Tytuł: Odp: OpenTracker - programowanie
Wiadomość wysłana przez: sq9xtr w Wrzesień 03, 2008, 21:43:56 LOC
Wcześniej zgubiłem wyraz - nie.  :) Miało być oczywiście, żeby się nie przełączał gdy stanę na światłach. Słyszałem o opcji przełącznika i chętnie się dowiem jak ją dokładnie wykonać.

Robert, dzięki za możliwość zatelefonowania do Ciebie, jak będe siedzieć przed kompem gdzie mam RS232 (bo niestety mam taki tylko w pracy) i nie będe czegoś wiedzieć to sobie pozwolę na telefon. Z drugiej jednak strony miło by było gdyby jednak napisać to na forum, bo to tutaj zostanie i ktoś następnym razem zamiast szukać, pytać czy dzwonić będzie mieć gotową skarbnicę wiedzy na temat OT+. Barkuje tutaj wiedzy podstawowej dla posiadaczy nie tylko OT+ ale też i innych trackerów.

Co do posiadania dwóch zestawów to jestem za - mój plan jest obecnie taki by na stałe zamontować OT+ w samochodzi + jakieś radio. Tutaj mogę dodać pytanie o możliwość połączenia jednej anteny na 2m do TRXa i odbiornika FM. Myśle, że jakaś krótka antena na 2m w miarę dobrze spisze się jako antena odbiorcza radia samochodowego. Drugi zestaw to będzie już poprostu radio z APRSem. OT jest za duży i ma za dużo połączeń by się martwić gdzie to schować i uważać czy się nie odłączył jakiś kabelek. W moim przypadku jest to Yaesu VX 7 + OT + GPS + aku do OT + zew. mikrofon do Yaesu. 5 rzeczy by nadawać ramki ...  o 3 za dużo.  :)
Tytuł: Odp: OpenTracker - programowanie
Wiadomość wysłana przez: SP1WSW w Wrzesień 03, 2008, 22:34:19 LOC
Chaiłem spróbować wykorzystać jeden zestaw do samochodu i przemieszczania się pieszo.

Zatrzymaj sobie OT na wycieczki piesze i rowerowe. Do samochodu zrób sobie zwykłego TT1.6 ustaw SB podłącz pod światła i zapomnij o problemie z kablozą, przełaczeniem itp.
Dla mnie jazda w mieście, gdy odcinki krótkie, a amatorów cudzych własnosci jest wiele to wyciaganie
tego wszystkiego to tylko męczarnia. Dlatego mam dedykowaną antenę do APRS zamontowaną na stałę, która nie kusi a dedykowane do APRS radio jest zbunkrowane.

Pozdrawiam Tomek
Tytuł: Odp: OpenTracker - programowanie
Wiadomość wysłana przez: sq9xtr w Wrzesień 03, 2008, 23:06:15 LOC
Tak też chce zrobić wsadzić do samochodu radio i OT. Na wycieczki jak napisałem nie chce bo za dużo kabelków i pudełeczek ;)
Tytuł: Odp: OpenTracker - programowanie
Wiadomość wysłana przez: SP3LYR w Wrzesień 04, 2008, 04:29:02 LOC
1) Czytając kolejne posty w wątku zastanawiam się nad sensownością przełączania profilów w zależności od prędkości samochodu. Funkcję tę spełnia SmartBeaconing. Chyba, że chodzi o nadrobienie pewnego minusa w SB, czyli wysyłanie beaconu, kiedy się zatrzymujemy.

2) Sensowne byłoby natomiast przełączanie profilów w przypadku trackera lecącego z balonem. W zależności od wysokości następuje zmiana ścieżki packetowej. Podczas startu/lądowania potrzebna jest dłuższa ścieżka, nawet WIDE1-1,WIDE2-2. Na wysokości przelotowej całkowicie wystarczy ścieżka WIDE2-1.

3) Przełączanie profilów mobile/portable chyba najlepiej będzie działało z zewnętrznym przełącznikiem. Wówczas jeden profil może być z SSID i symbolem mobilowym, drugi pieszo-biegacza. Unikniemy cudownych transmisji, kiedy mobil stojąc na światłach zamienia się w piechura, czy staje się zupełnie inną stacją przez odmienne SSID.

4) Z moich doświadczeń zmiany profilów w OT, to jednak nie wszystko działało, jak należałoby się spodziewać. Próbowałem skonfigurować zmianę profilów w zależności od napięcia zasilania. Gdy napięcie >13V, profil z włączonym radiem na stałe. Gdy napięcie <13V, profil z włączaniem radia tylko na czas wysyłania beaconu. Byłoby to przydatne, aby zostawić tracker na stałe włączony, radio włączone na stałe tylko, gdy silnik pracuje, wówczas można używać VA, czy w przypadku duobandera pogadać na drugim paśmie. Być może OT został już dopracowany, ale pół roku temu, może rok, próby wywoływały mnóstwo negatywnych emocji.
Tytuł: Odp: OpenTracker - programowanie
Wiadomość wysłana przez: SQ9IWE w Wrzesień 04, 2008, 10:18:33 LOC
1) Czytając kolejne posty w wątku zastanawiam się nad sensownością przełączania profilów w zależności od prędkości samochodu. Funkcję tę spełnia SmartBeaconing. Chyba, że chodzi o nadrobienie pewnego minusa w SB, czyli wysyłanie beaconu, kiedy się zatrzymujemy.


W moim FOXtraku na wlaczonym SB jak sie jedzie i zatrzyma np. na swiatlach to gdzies po 30 sek idzie beacon w eter  ;D
Tytuł: Odp: OpenTracker - programowanie
Wiadomość wysłana przez: sq9xtr w Wrzesień 04, 2008, 12:14:21 LOC
1) Czytając kolejne posty w wątku zastanawiam się nad sensownością przełączania profilów w zależności od prędkości samochodu. Funkcję tę spełnia SmartBeaconing. Chyba, że chodzi o nadrobienie pewnego minusa w SB, czyli wysyłanie beaconu, kiedy się zatrzymujemy.

Nie chodzi o zmianę profilu w zależności od prędkości samochodu tylko w zależności od prędkości nas samych. :)
Z radiem raczej nie biegam więc moje przemieszczanie pieszo nie jest większe niż 10 km/h.
Oczywiście najpewniejszym rozwiązaniem jest zastosowanie przełącznika ale człowiek jako istota leniwa chce np. by pewne rzeczy wykonywały się automatycznie. :) Napewno z takiego układu i tak skorzystam pare razy w celu sprawdzenia możliwości OT i ewnetualnego wykorzystania ich przy innych pomysłach, bo jak wcześniej napisałem dla mnie OT + GPS + aku + radio to za dużo by nosić to wszystko na wycieczkę w góry czy na rower - no chyba, że jest to wycieczka radiowo-badawcza. ;)
Tytuł: Odp: OpenTracker - programowanie
Wiadomość wysłana przez: SP5RZP w Wrzesień 04, 2008, 12:31:42 LOC
bo jak wcześniej napisałem dla mnie OT + GPS + aku + radio to za dużo by nosić to wszystko na wycieczkę w góry czy na rower - no chyba, że jest to wycieczka radiowo-badawcza. ;)

Nie jest tak źle.
Ja niedawno szwendałem się po górach tudzież zjeżdżałem na rowerku na dół (wepchanie tego żelastwa z powrotem pod górę to dopiero było wyzwanie - 500 m różnicy terenu...) i miałem w saszetce na pasie Yaesu VX-7 oraz FOA Pack'a zintegrowanego z GPS i z wbudowanymi akumulatorami polimerowymi.
Tak więc były to tylko 2 pudełka pożenione ze sobą mało widocznym kablem.
I na dodatek pikające co chwilę (FOA Pack), ale nikt na szczęście nie powiadomił "odpowiednich organów", że spotkał jakiegoś podejrzanie wyglądającego osobnika ;)

Wracając do sedna wątku - sądzę, iż do samochodu im prostszy traker tym lepiej - np. TT 1,6.
Zaprogramować (ze szczególnym uwzględnieniem dobrze dobranych czasów SB), zabunkrować wraz z radiem w trudno dostępnym miejscu i zapomnieć.

Tytuł: Odp: OpenTracker - programowanie
Wiadomość wysłana przez: SP3WBX w Wrzesień 04, 2008, 12:52:23 LOC
1) Czytając kolejne posty w wątku zastanawiam się nad sensownością przełączania profilów w zależności od prędkości samochodu. Funkcję tę spełnia SmartBeaconing. Chyba, że chodzi o nadrobienie pewnego minusa w SB, czyli wysyłanie beaconu, kiedy się zatrzymujemy.

4) Z moich doświadczeń zmiany profilów w OT, to jednak nie wszystko działało, jak należałoby się spodziewać. Próbowałem skonfigurować zmianę profilów w zależności od napięcia zasilania. Gdy napięcie >13V, profil z włączonym radiem na stałe. Gdy napięcie <13V, profil z włączaniem radia tylko na czas wysyłania beaconu. Byłoby to przydatne, aby zostawić tracker na stałe włączony, radio włączone na stałe tylko, gdy silnik pracuje, wówczas można używać VA, czy w przypadku duobandera pogadać na drugim paśmie. Być może OT został już dopracowany, ale pół roku temu, może rok, próby wywoływały mnóstwo negatywnych emocji.

W moim przypadku było tak, że chciałem ustawić OT tak, aby przełączał się między profilami kiedy auto jest w ruchu i kiedy się zatrzymuje. Chodziło o częstotliwość wysyłania ramki na postoju. Próg działania ustawiłem na 5 km/h. W profilu dla jazdy był ustawiony Smart Beaconing a dla profilu na postoju stały interwał co 25 min. I to miało dla mnie jak najbardziej sens. Unikamy sytuacji kiedy stoimy albo wychodzimy z auta a zestaw i tak często nadaje jeśli nie jest podłączony np. pod światła czy stacyjkę. SB działa w OT tak, że w czasie braku przemieszczania GPS-a i tak nadaje on dokładnie z częstotliwością jaką wpiszemy dla dolnego zakresu, więc jeśli wpiszemy dla SB początkowy czas np. 90 s to co tyle będzie nadawać na postoju. Sprawdziłem to z zegarkiem w ręku :) .
Testowałem też OT na zasilaczu z płynną regulacją i odczytem napięcia i działało dobrze wg ustawień. Andrzeju, może w Twoim przypadku sprawa rozbijała się o napięcie na akumulatorze? Zaraz po zatrzymaniu silnika napięcie na aku jest przybliżone do napięcia  ładowania i spada stopniowo z upływem czasu tak, że przekroczenie wartości 13V mogło nastąpić po długim czasie.

Tytuł: Odp: OpenTracker - programowanie
Wiadomość wysłana przez: SP3LYR w Wrzesień 04, 2008, 13:54:53 LOC
Andrzeju, może w Twoim przypadku sprawa rozbijała się o napięcie na akumulatorze? Zaraz po zatrzymaniu silnika napięcie na aku jest przybliżone do napięcia  ładowania i spada stopniowo z upływem czasu tak, że przekroczenie wartości 13V mogło nastąpić po długim czasie.
Nie, to nie był ten przypadek, bo testy robiłem na biurku z podłączonym woltomierzem. Bateria i zasilacz załączany/odłączany. Spróbuj zrobić taką konfigurację. Napięcie spada, OT przechodzi w drugą konfigurację, druga konfiguracja ma wyłączone radio, załącza je tylko na czas beaconu.
Inne przełączania profilów działały w OT, ten z załączaniem radia po przejściu, nie bardzo.
Tytuł: SmartBeaconing
Wiadomość wysłana przez: SP3LYR w Wrzesień 04, 2008, 19:00:22 LOC
SB działa w OT tak, że w czasie braku przemieszczania GPS-a i tak nadaje on dokładnie z częstotliwością jaką wpiszemy dla dolnego zakresu, więc jeśli wpiszemy dla SB początkowy czas np. 90 s to co tyle będzie nadawać na postoju. Sprawdziłem to z zegarkiem w ręku :) .
SmartBeaconing działa w każdym z urządzeń tak samo. Pracuje on w oparciu o algorytm, który oryginalnie został wprowadzony w HamHudzie przez Steva KA9MVA i Toniego KD7TA http://www.hamhud.net/hh2/smartbeacon.html (http://www.hamhud.net/hh2/smartbeacon.html)
1) Beacony wysyłane są proporcjonalnie do przemierzanej odległości z dodatkowym uwzględnieniem górnego progu. Tzn. ustawiamy HighSpeed jako 120 sekund dla 60 km/h, wówczas beacon będzie wysyłany co 2 kilometry, ale nie częściej niż co 120 sekund. Jeśli ustawimy HighSpeed jako 60 sekund dla 18 km/h, wówczas beacon będzie wysyłany co 300 metrów, ale nie częściej niż co 60 sekund.
2) Gdy nasza prędkość spada poniżej SlowSpeed beacony wysyłane są nie częściej niż SlowRate. Tzn. ustawiamy SlowSpeed jako 5 km/h, SlowRate jako 1800 sekund (30minut), skutkiem czego, jeśli prędkość jest poniżej 5km/h beacony nie będą wysyłane częściej niż co 30 minut.
Pewną wadą w SmartBeaconing jest brak transmisji po zatrzymaniu. Nie została przemierzona odległość, więc nie ma beaconu, musimy czekać aż upłynie SlowRate.
HamHud posiada przycisk BeaconNow, dzięki któremu w każdej chwili możemy wymusić transmisję beaconu. Licznik czasu zostaje wówczas zresetowany.
3) Dodatkowym elementem do SmartBeaconing jest CornerPegging, czyli wysyłanie beaconu, kiedy kurs jazdy zostanie zmieniony o przynajmniej ab stopni, przy minimum cd prędkości.
Graficzną zależność High / Slow dla Smart Beacon i Turn Threshold wstawiłem na http://www.aprs.pl/smartbeacon.htm (http://www.aprs.pl/smartbeacon.htm) Przy okazji może przerobię na jednostki metryczne.
Tytuł: Odp: Smart Beacon
Wiadomość wysłana przez: SP3WBX w Wrzesień 04, 2008, 20:30:46 LOC
Andrzeju, dzięki za szczegółowe wyjaśnienie. Tego właśnie brakowało! Czyli to co napisałem poprzednio, że sprawdzałem z zegarkiem dokładnie się zgadza. OT na biurku a antena GPS w oknie czyli brak przemieszczania a beacon jak dla SlowRate. Z tym, że ja ustawiałem SlowRate jako znacznie mniejszą wartość w granicach 60-90 s. Nie wiedziałem jednak, że dla SB jest brana pod uwagę również przebyta odległość a nie tylko prędkość poruszania więc taką ustawiałem i byłem zaniepokojony, że w czasie braku przemieszczania będzie tak często wysyłane. Nie rozumiem jednak dlaczego piszesz, że wadą "jest brak transmisji po zatrzymaniu". Czy chodzi Ci o emisję zaraz po zatrzymaniu czy w czasie dłuższego postoju? Jeśli SlowRate ustawimy w granicach 20-30 min to też będzie nadawać, ale fakt, że nie zaraz po zatrzymaniu i może tego brakować.
Tytuł: Odp: Smart Beacon
Wiadomość wysłana przez: SP3LYR w Wrzesień 04, 2008, 20:45:14 LOC
Nie jest to wielka wada. Ale kiedy poprzedni beacon był wysłany przy prędkości np. 50 km/h, samochód zatrzymuje się na skrzyżowaniu, to nie do końca jest jasne, czy samochód jest już dużo dalej, a nie dotarł jego beacon, czy też gdzieś się zatrzymał. Albo zatrzymujemy się przed domem, wyłączamy sprzęt i wychodzimy. Ostatnia pozycja nie jest aktualną pozycją. Wtedy właśnie różne formy wymuszenia beaconu stają się pomocne, jak ręczny przycisk, przejście w inną konfigurację itp.
Tytuł: Odp: Smart Beacon
Wiadomość wysłana przez: sq6ade w Wrzesień 04, 2008, 22:04:35 LOC
To taka niedoróbka firmware trakera z SB. Co szkodzi aby nadał bikona po znacznej redukcji prędkości?

Przypominam że TT też posiada wejście PTT IN (do MIC-E) które śmiało można wykorzystać do wymuszania bikona.
Tytuł: Odp: Smart Beacon
Wiadomość wysłana przez: SP3LYR w Wrzesień 05, 2008, 01:23:30 LOC
Konfiguracja Smart Beacon jest chyba dość częstym problemem, więc wstawiłem opis jego parametrów na http://www.aprs.pl/smart.htm (http://www.aprs.pl/smart.htm)
Tytuł: Odp: Smart Beacon
Wiadomość wysłana przez: SP3WBX w Luty 26, 2009, 16:49:04 LOC
... Albo zatrzymujemy się przed domem, wyłączamy sprzęt i wychodzimy. Ostatnia pozycja nie jest aktualną pozycją. Wtedy właśnie różne formy wymuszenia beaconu stają się pomocne, jak ręczny przycisk, przejście w inną konfigurację itp.

Odświeżę trochę temat. Jest na to prosta metoda. W OT+ mamy przecież wyjście do wymuszenia beaconu poprzez podanie masy. Podłączamy ten pin przez diodę najlepiej pod obwód stacyjki lub obwód świateł za wyłącznikiem lub przekaźnikiem. Po wyłączeniu stacyjki lub świateł powinna się tam pojawić masa "przechodząca" przez np. żarówki i do wymuszenia beaconu powinna się nadawać. Jest to możliwe w przypadku jeśli ktoś już wcześniej nie podłączył sobie zasilania OT+ pod w.w. i załącza APRS osobno. Należy oczywiście sprawdzić czy owa masa się pojawia bo w różnych samochodach szczególnie tych napakowanych elektroniką różnie może być, ale w prostszych modelach masa powinna się pojawić.
Tytuł: Odp: Smart Beacon
Wiadomość wysłana przez: SP1WSW w Luty 26, 2009, 19:52:24 LOC
Osobiście nie widze problemu jesli ktoś włada elementarną wiedza dotyczaca elektroniki.
Zmajstrować timer czy jakiś układ generujący impuls w odpwoedzi na zbocze sygnału wejściowego to chyba każdy potrafi... zapewne się nie chce...  ;D
Tytuł: Odp: Smart Beacon
Wiadomość wysłana przez: sq6ade w Luty 26, 2009, 21:59:46 LOC
Zmajstrować timer czy jakiś układ generujący impuls w odpwoedzi na zbocze sygnału wejściowego to chyba każdy potrafi... zapewne się nie chce...  ;D

Polecam megafajny CMOS 4538. Można go konfigurować we wszystkie mańki.
Tytuł: Odp: Smart Beacon
Wiadomość wysłana przez: SQ8ERB w Wrzesień 17, 2009, 09:32:04 LOC
Witam !
W ustawieniach OT jest opcja pracy bez GPS-u. Czy jest możliwość "zapamiętania" ostatnich współrzędnych GPS i wysłanie ramki z ostatnim położeniem ???
Drugie pytania to jak ustawić konfiguracje i które wyjścia użyć by mieć możliwość wysłania ramki  z "guzika" ???

Tytuł: Odp: Smart Beacon
Wiadomość wysłana przez: SP1QXN w Wrzesień 17, 2009, 13:32:28 LOC
Witam !
W ustawieniach OT jest opcja pracy bez GPS-u. Czy jest możliwość "zapamiętania" ostatnich współrzędnych GPS i wysłanie ramki z ostatnim położeniem ???
Drugie pytania to jak ustawić konfiguracje i które wyjścia użyć by mieć możliwość wysłania ramki  z "guzika" ???



1. w programie konfiguracyjnym obok GPS i FIXED jest okienko SAVE. Trzeba je "zahaczyc" i wtedy bedzie pamietal ostatnia pozycje przed odlaczeniem GPS.
2. Wystarczy podac na odpowiedna noge MASE zalaczana guzikiem. Ot cala sztuka ;-) Nie pamietam ktora, trzeba zajrzec do manuala.
Tytuł: Odp: Smart Beacon
Wiadomość wysłana przez: SQ6NLN w Czerwiec 18, 2010, 22:35:06 LOC
Czy któryś z kolegów ma doświadczenie z ustawieniami Smart Beacon'ingu dla stacji poruszających się na nogach?

Jeśli chodzi o parametry odchylenia kąta to sprawa wydaje się zbliżona do samochodu, natomiast jeśli chodzi o prędkości to raczej nie można porównywać, bo raczej ciężko osiągnąć na spacerze 30km/h

Szczególnie interesują mnie doświadczenia z OT+ , ale pewnie podobnie wygląda to dla innych urządzeń.

 
Tytuł: Odp: Smart Beacon
Wiadomość wysłana przez: SP1WSW w Czerwiec 19, 2010, 09:29:19 LOC
Pewnie brak sensu w takim przypadku (zbyt mała predkość przemieszczania)
Tytuł: Odp: Smart Beacon
Wiadomość wysłana przez: SQ6NLN w Czerwiec 20, 2010, 14:55:20 LOC
robiłem pierwsze próby przy okazji koszenia trawnika przed domem, ale chyba zbyt mały mam trawnik  :)  i zbyt mało dokładny GPS  :-\   poszło tylko 6 pozycji w 2 godziny 

A jak jest ustawiony standardowo VX-8 ???
Tytuł: Odp: Smart Beacon
Wiadomość wysłana przez: SQ6NDM w Czerwiec 29, 2010, 17:09:28 LOC
Witam.
Cytat: SP1WSW
...(zbyt mała predkość przemieszczania)

Tak, masz rację. Nie wiem jak OT+ (pewnie ma taką funkcję), ale np. APRS Tracker (rekomendowany do Boscha KF161, takiego trackera posiadam podłączonego do Navcomm-a TK-750) ma możliwość wysyłania pozycji co minutę nie zależnie od prędkości. To znaczy co minutę wysyła aktualne dane z GPS (prędkość, kurs i wysokość).
Człowiek porusza się ze średnią prędkością 5 km/h. Ustawiając trackera na nadawanie pozycji co 1 minutę to aktualna pozycja będzie wysyłana co około 100 metrów (normalnie wychodzi 83 metry), ale można założyć te 100 metrów.

Cytat: SQ6NLN
robiłem pierwsze próby przy okazji koszenia trawnika przed domem, ale chyba zbyt mały mam trawnik

Nie dziw się (sam Sobie odpowiedziałeś).

Cytat: SQ6NLN
zbyt mało dokładny GPS

Dokładność GPS-ów to kilka metrów.
Moja rada to taka aby w wolnej chwili wybrać się po prostu na dłuższy spacer.
Pisać to My sobie możemy, a tutaj liczą się testy w terenie.
Tytuł: Odp: Smart Beacon
Wiadomość wysłana przez: SP3LYR w Czerwiec 29, 2010, 18:24:21 LOC

Nie wiem jak OT+, ale np. APRS Tracker ma możliwość wysyłania pozycji co minutę nie zależnie od prędkości.


Możliwość wysyłania w stałych odstępach czasowych, to ma każdy tracker APRS.
Tytuł: Odp: Smart Beacon
Wiadomość wysłana przez: SQ6NLN w Czerwiec 30, 2010, 22:01:03 LOC
może faktycznie wysyłanie co okreslony czas to w przypadku pieszego dobra propzycja, spróbuję

W testach okazało się jeszcze, że jesli radio z OT+ i GPS jest w plecaku to trzeba troszke lepsza antenę bo nie wszystkie ramki dolatują :-)     ale to juz inna kwestia



Tytuł: Odp: Smart Beacon
Wiadomość wysłana przez: SP5RZP w Lipiec 01, 2010, 00:45:04 LOC
Z samochodowej anteny i nadajniku o mocy 20W też nie wszystkie ramki wchodzą i to jest norma w sieci APRS
(konflikty ramek, chwilowa utrata zasięgu radiowego).
Sądzę, że jak ustawisz wysyłanie ramki np. co 3 minuty i co druga ramka wejdzie to i tak będzie Twoje wędrowanie znakomicie widoczne.
Tytuł: Odp: Smart Beacon
Wiadomość wysłana przez: SQ6NLN w Lipiec 01, 2010, 21:59:15 LOC
Tak też spróbuję, ustawię 3 min , dla porównania 90s i zobaczę jak to wyglada

A jeśli chodzi o strone radiową to tez moge zaszaleć, mam FT-90 (taki miniaturowy duobander , który ma ! 50W ! i prawie nie waży :-)
+ Diamond 770 mobilowy + akumulator zelowy 7Ah
jeszcze tylko mały plecaczej i ból głowy wieczorem gwarantowany    :o :o :o

to oczywiście w kategorii żart  :)
Tytuł: Odp: Smart Beacon
Wiadomość wysłana przez: SP3WBX w Lipiec 21, 2010, 11:09:42 LOC
Jak tam próby?
Ja miałem dla pieszego ustawione tak: Low Speed 3 km i 120 sek. Hi Speed 18 km 55 sek. i 45 stopni nie częściej niż 55 sek.
Znaczenie ma tu wspomniana wcześniej mała prędkość przemieszczania dla pieszego. Myślę, jednak, że z czasem używania OT+ pomyślisz dla wersji /p o czymś z podglądem ruchu na APRS i możliwością korygowania ustawień na bieżąco czyli TH-D7 lub VX-8.