Forum APRS Polska

Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: Googlowata "dokładność" map  (Przeczytany 13626 razy)

sp4cmw

  • PG APRS
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 461
Googlowata "dokładność" map
« dnia: Maj 15, 2010, 16:38:49 LOC »



Pięknie witam,

Sobie dzisiaj ruszyłem na tereny silnie leśne (Czerwony Bór) dla przetestowania nowych rozwiązań antenowych SR4NWH.
Oprócz stałego zestawu APRS "tak sobie" zabrałem ze sobą coś z AutoMapą 5, tak tylko dla kontroli współrzędnych.
Ponieważ szlak turystyczny nie był dostępny dla samochodu ruszyłem z tym Mio w garści zapisując strategiczne miejsca.

Po powrocie do domu moje wielkie zdziwienie nie ma granic!
Gdzież to ja według tych "map" nie łaziłem!!!
Skrzyżowania duktów leśnych są mnóstwo metrów w zupełnie innych miejscach.
Różnice są bardzo istotne, po prostu obciach na tych "guglowatych" [czyli: aprs.fi]
Aż żałuję, że nie wziąłem ze sobą mojej starej sztabówki tych terenów i kompasu

Wstyd pokazać Rodzinie gdzie to chodziłem, dobrze że mam fotki na wytłumaczenie...

Na szczęście technika radiowa przewyższyła komputerową, zasięg jest lepszy!
A otoczenie, walory przyrodnicze i rekreacja na medal.

I to byłoby na tyle.

Pozdrawiam z domowych pieleszy - Henryk
Zapisane
Nowy znak: HF4C

SQ9JXB

  • PG APRS
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 56
Odp: Googlowata "dokładność" map
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 15, 2010, 17:13:40 LOC »

U mnie występuje błąd  300m w linii prostej.
Współrzędne w MiniDigi są podane prawidłowe, a umiejscawia mnie w innym miejscu.
Zapisane


VY 73! Janek SQ9JXB

sp4cmw

  • PG APRS
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 461
Odp: Googlowata "dokładność" map
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 15, 2010, 17:23:44 LOC »

Dziękuję Ci Janku za potwierdzające moje spostrzeżenia uwagi.
Mnie też ok. 300 metrów różnicy dało w jednym pomiarze!
Nawet jak na "darmowe" mapy, to lekko nie przystoi...

Na "bazie" ma wgrane i skoordynowane skany tych sztabówek.
Tam jest wszystko w porządku - czyli w granicach przyzwoitości.

Czyli można sobie darować poważne traktowanie tej "guglowatej" usługi.
Kiedyś miałem do czynienia z ARDF-em i teraz zasmuciła mnie taka chyba techniczna niefrasobliwość...

73! - Henryk
Zapisane
Nowy znak: HF4C

SP7FOY

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 363
Odp: Googlowata "dokładność" map
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 15, 2010, 18:22:21 LOC »

Skrzyżowania duktów leśnych są mnóstwo metrów w zupełnie innych miejscach.
Różnice są bardzo istotne, po prostu obciach na tych "guglowatych" [czyli: aprs.fi]

Tak sobie z nudów popatrzyłem to największą różnicę między punktem a pozycją ścieżki w lesie i widzę różnicę max 20 m.
A to, że GM miewa sporą odchyłkę to już od dawna było zgłaszane.
Zapisane

sp4cmw

  • PG APRS
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 461
Odp: Googlowata "dokładność" map
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 15, 2010, 18:39:06 LOC »

Bo auto po dojechaniu do dogodnego miejsca stało sobie cały czas na postoju.
To ja osobiście pieszo łaziłem i zapisywałem atrakcyjne górki i polanki w notesiku...
W domu przy próbie naniesienia tego na mapy guglowate były nawet sekundowe różnice w lokalizacjach.

To nie pierwsze takie moje rozczarowanie precyzją.
Chyba, że tylko moje?

Kiedyś, gdzieś, ktoś wspominał o tzw. punktach referencyjnych.
Muszę koniecznie wrócić na trop takiego mi najbliższego...
Chociaż znów - na mapach papierowych wszystko jest jednak OK.

73 - Henryk
Zapisane
Nowy znak: HF4C

SP3VSS

  • PG APRS
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1187
  • Nic co tajne nie jest nam obce.
    • http://vss.pl
Odp: Googlowata "dokładność" map
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 15, 2010, 19:07:45 LOC »

ja jak wpisywałem położenie dla minidigi to najpierw wpisałem położenie z GPSu ale byłem tez z 300 metrów na południe i 50 na zachód. po kilku korektach trafiłem w właściwy punkt
Zapisane
-
VSS
PZK - Piraci Z Karaibów
http://vss.pl/aprs_digi_igate_wyse_s90

SQ9IWE

  • PG APRS
  • *
  • Online Online
  • Wiadomości: 1437
Odp: Googlowata "dokładność" map
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 15, 2010, 20:37:53 LOC »

Ja tam mam googlowe mapy w telefonie i dokladnosc jest taka jaka zapewnia mi GPS

SQ9JXB

  • PG APRS
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 56
Odp: Googlowata "dokładność" map
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 15, 2010, 20:40:16 LOC »

Ale mnie zastanawia inna rzecz. na qrz.pl do mapki podałem swoje współrzędne i jest OK,
na aprs.fi jest przekłamanie, jak wczytałem dane z tego ustrojstwa
http://www.pixmania.pl/pl/pl/2437510/art/igotu/tracker-i-gotu-gt-120.html
http://www.a-trip.com/tracks/view/34162 - używa map google
 to wskazania są prawidłowe.
Dane wpisane do MiniDigi i są przekłamania na mapie.
Istna kołomyjka.
« Ostatnia zmiana: Maj 15, 2010, 20:49:43 LOC wysłana przez SQ9JXB »
Zapisane


VY 73! Janek SQ9JXB

SP9MZM

  • PG APRS
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 58
Odp: Googlowata "dokładność" map
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 15, 2010, 21:32:24 LOC »

Do kolegi SP4CMW. Sądząc po wspomnianym tu MIO z AutoMapą,wg, której spisywano pozycje,prawdopodobnie błąd porównania wskazań z GoogleMaps polega na różnych formatach współrzędnych. AutoMapa pokazuje w DD.MM.SS,natomiast GoogleMaps z aprs.fi default-owo już w DD.MM.MM (grupa sekundowa w setnych minuty).Swiadczą o tym odchyłki 300-400m podane też przez innych kolegów i jest to zgodne!.Zobacz w Preferencjach -> Jednostki i Czas, i ustaw format DD.MM.SS a odczyty będą zgodne.
Od lat "bawię" się mapami do UI-Viewa i na wskazaniach serwera GoogleMaps polegam jak na GPS-ie.Potwierdź mi czy mój domysł był słuszny.
Zapisane
SP9MZM

sp4cmw

  • PG APRS
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 461
Odp: Googlowata "dokładność" map
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 15, 2010, 21:47:56 LOC »

Mam tutaj np.taki zapis:
N 53o 05'16.72''
E 22o 05'33.86''

Brałem pod uwagę różne formy zapisu.
Mam wrażenie, że to jest OK?
Zapisane
Nowy znak: HF4C

SP9MZM

  • PG APRS
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 58
Odp: Googlowata "dokładność" map
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 15, 2010, 21:55:11 LOC »

Więc format ten to DD.MM.SS.SS ,w takim pokazują GPSy.Nasz format to DD.MM.MMM.....czyli miałem rację!Wyszukaj na Googlach pozycję w tych dwu formatach współrzędnych a odchyłka odległości między nimi wyniesie około 300m
Zapisane
SP9MZM

SP9MZM

  • PG APRS
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 58
Odp: Googlowata "dokładność" map
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 15, 2010, 22:05:11 LOC »

Podany przez Ciebie zapis w naszym formacie to:
53.05.273 N
22.05.564 E
Trzecią cyfrę w grupie sek możesz zaokrąglać ,bo używamy tylko dwie cyfry!
Zapisane
SP9MZM

sp4cmw

  • PG APRS
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 461
Odp: Googlowata "dokładność" map
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 15, 2010, 22:12:11 LOC »

TNX!
Jutro to spróbuję poustawiać, będzie już po Zofii...
Ale zależy mi bardzo właśnie na dokładności, a czy te zaokrąglenia temu sprzyjają...?

73! Henryk
Zapisane
Nowy znak: HF4C

SP9MZM

  • PG APRS
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 58
Odp: Googlowata "dokładność" map
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 15, 2010, 22:28:13 LOC »

Trzecia cyfra to dokładność dziesiątek metrów(może samych metrów).Zaokrąglaj ,<- 1-5 w dół(0) i w górę 6-9 (+1)w drugiej cyfrze ->
Zapisane
SP9MZM

SP9MZM

  • PG APRS
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 58
Odp: Googlowata "dokładność" map
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 15, 2010, 22:34:23 LOC »

Podpowiem jeszcze ,że na stronie radomskiej znajdziesz przelicznik formatów.Możesz też w Excelu zrobić swój własny...to proste!
Zapisane
SP9MZM