Początkowo, gdy został wprowadzony alias n-n w miejsce zwielokrotniania zwykłego, czyli np. stacje zamiast używać ścieżki WIDE,WIDE,WIDE przeszły na WIDE3-3. Podstawową zaletą było oczywiście skrócenie ramki, do tego WIDEn-n nie był wówczas trasowany (trasowany był TRACEn-n), czyli zmieniała się tylko ostatnia cyfra i tyle - początkowe WIDE3-3 dochodziło do WIDE3-0
Ale z biegiem czasu i rozwoju sieci APRS, a więc i użytkowników, okazało się, że ścieżki nie powinny być większe niż dwustopniowe (pamiętacie takie twory jak WIDE7-7? o zgrozo!), bo następowało blokowanie lokalnych sieci nadmierną liczbą ramek. Do tego niektóre digi nie funkcjonowały poprawnie w odniesieniu do 'duplicate checking' (sprawdzanie duplikatów) i powtarzały ponownie ramki przed chwilą powtórzone. Wówczas okazało się, że mimo zwiększenia objętości ramek, wprowadzenie trasowania podstawowego aliasu WIDEn-n pozwoli na rozpoznanie wadliwie pracujących elementów sieci.
Jeśli chodzi o problem, czy wszystkie regionalne mają obsługiwać WIDEn-n oraz SPn-n, to oczywiście tak! Ale w zależności od lokalnych uwarunkowań limity n mogą być stosownie ciasne. Jak chociażby nie tak dawno SR6NWS na Wielkiej Sowie został ograniczony do W1,SPn i chyba z ogólną korzyścią dla regionu. Alias SPn-n ma w zasadzie limity geograficzne. Wielka Sowa powtarzała wcześniej sporo ramek zza "siedmiu gór", były to WIDEn-n, a nie było potrzeby takiego ograniczenia w aliasie SPn-n.