Forum APRS Polska

Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: Conrad WS-0101 USB  (Przeczytany 5808 razy)

sp3nyx

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
Conrad WS-0101 USB
« dnia: Wrzesień 19, 2013, 14:40:32 LOC »

Witam,mam pytanie do kolegów czy w/w stacja nadaje się do zastosowań w aprs .Chciałbym postawić w moim rejonie stację i włączyć ją do wx ale nie mam wiedzy czy ten model będzie działać z naszymi zabawkami.
Za wszelką pomoc i informację dziękuję .
YV73
Zapisane

SP5RZP

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 760
    • Namiastka mojej stronki.
Odp: Conrad WS-0101 USB
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 19, 2013, 15:27:48 LOC »

Dobre pytanie, bo sam niedawno poważnie rozważałem zakup takiej stacji mając nadzieję, że zadziała z WX3in1.
Ale odpuściłem i kupiłem dobrze znaną WS2350, bo moja poprzednia "zeszła" rok temu - prawdopodobnie od pobliskiego pioruna.

Cena tej WS0101 jest atrakcyjna, tylko kto się odważy i kupi, a potem rozgryzie protokół transmisji - całkiem możliwe, że jest taki sam jak w WS2300/WS2350.
Zapisane

sp3nyx

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
Odp: Conrad WS-0101 USB
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 19, 2013, 19:43:41 LOC »

No właśnie ,stacje można kupić za nie wielkie pieniądze ale niestety jest to ale z którym nie za bardzo wiadomo co zrobić.Moja wiedza jest w tym temacie za mała i nawet korzystając z możliwości oddania w terminie 10 dni od zakupu ,korzystając z prawa jakie daje zakup przez internet nie byłbym w stanie zbadać tematu zgodności protokołu danych.

Vy73
Robert
Zapisane

SP6VGX

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 158
Odp: Conrad WS-0101 USB
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 19, 2013, 21:54:16 LOC »

Z  WX3in1 nie zadziala na 100% Juz sama nazwa mowi USB czyli komunikacja z komputerem jest po USB. Natomiast WX3in1 nie wspiera trybu Host USB i z tego co pamietam autorzy wypowiadali sie ze implementacja jest zbyt klopotliwa (choc sam tego nie rozumiem - no ale to nie moja dzialka). Jak juz nalezy szukac stacji z portem szeregowym RS232 - a z takimi jak znam zycie moze byc coraz trudniej...

Zapisane
Tomek - SP6VGX/5  ( LOKATOR: KO02NG )
QRG: SR5WA (439.350), SR5WM (439.375)

SP8EBC

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 266
Odp: Conrad WS-0101 USB
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 19, 2013, 22:27:15 LOC »

A czy w tym Conradzie nie siedzi po prostu scalak FTDI (przejściówka sprzętowa pomiędzy RS a USB)? Co wchodzi w skład tego zestawu? Może da się dorobić konwerter protokołów..
Zapisane
Mateusz == 43-300 Bielsko Biała

SP6VGX

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 158
Odp: Conrad WS-0101 USB
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 19, 2013, 23:11:53 LOC »

Moze byc FTDI (choc troche watpie bo FTDI w seryjnej produkcji wychodzi troche drogo), moze byc procek z obsluga USB i calosc moze chodzic jako wirtualny port COM... co nie zmienia faktu ze nawet jak wyprowadzi sie jakos RS232 to WX3in1+ bedzie obslugiwac protokolik... Generalnie trzeba by robic jakis zewnetrzny konwerter do tego. Generalnie taka kombinacja moze okazac sie wywaleniem prawie 500zl w bloto... jak ktos jeszcze dlubie w mikroprocesorach to sobie jakos poradzi i cos z tego bedzie, ale raczej nie na masowa skale...

Choc patrzac na to wszystko projektanci WX3in1+ beda musieli predzej czy pozniej zaimplementowac obsluge Host USB, ot jesli beda chcieli utrzymac sie na rynku. Nie ma co ukrywac ze urzadzen wykorzystujacych RS232 jest coraz mniej na rynku...





« Ostatnia zmiana: Wrzesień 19, 2013, 23:33:20 LOC wysłana przez SP6VGX »
Zapisane
Tomek - SP6VGX/5  ( LOKATOR: KO02NG )
QRG: SR5WA (439.350), SR5WM (439.375)

sp3nyx

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
Odp: Conrad WS-0101 USB
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 24, 2013, 22:47:28 LOC »

Nie zależy mi na tym aby stacja współpracowała z wx3in1 .To ,ze ma tylko usb jeszcze jej nie przekreśla a protokoł  w jakim pracuje.Wcześniej czytałem o stacji ws1080 którą uruchomił kol.SQ7OEB .Miałem nadzieje ,że tą stacją (ws 0101) da radę podłączyć do program cumulus i UI-view .
Zapisane

SP6VGX

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 158
Odp: Conrad WS-0101 USB
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 27, 2013, 00:46:12 LOC »

USB owszem nie przekresla... z tym ze USB to jest wiele mozliwosci pracy (nie mowie tutaj o protokole) bo sama ramka moze byc identyczna. Ale co zrobisz jak ona jest przesylana po HID lub w wlasnym standardzie wykorzystujac po swojemu deskryptory. Jak dziala to USB jako witrualny COM to jest najprosciej bo latwo to oprogramowac. Generalnie obsluga USB nie jest prosta bo jest to nie jako zlacze uniwersalne, samo przebicie sie przez dokumentacje to lektura na dlugie zimowe wieczory (wiem cos o tym bo przebijalem sie przez setki stron specyfikacji USB piszac sobie biblioteke na procki AVR).

Ale jednym slowem to jest zagadka. Jak chcesz do PC to kupuj i zdaj relecje, jak to mowia kto nie ryzykuje szampana nie pije ;) Moze sie okazac ze to ta sama stacja, bo chinczycy dosc czesto tluka to samo dla roznych firm i tylko logo sie zmienia...

Mnie WX na chwile obecna srednio interesuje i wole 500zl zainwestowac w inne tematy zwiazane z rozwijaniem czegos w APRS :) Moze kiedys sie za to wezme jak bede dodawal obsluge WX do mojego rozwiazania... w tedy na 100% bede szedl w strone implementacji hosta usb...



« Ostatnia zmiana: Wrzesień 27, 2013, 00:51:59 LOC wysłana przez SP6VGX »
Zapisane
Tomek - SP6VGX/5  ( LOKATOR: KO02NG )
QRG: SR5WA (439.350), SR5WM (439.375)