Forum APRS Polska

Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: TT i wymiana danych z GPS  (Przeczytany 12048 razy)

sq7iqo

  • PG APRS
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 15
TT i wymiana danych z GPS
« dnia: Lipiec 18, 2005, 09:52:03 LOC »

Witam!

Czy ktoś się orientuje czy TT wysyła do GPS jakieś komendy czy tylko czyta dane?
Mam problem z TT polegający na tym, że TT wysyła ramkę z prawidłową pozycją tylko raz po włączeniu GPSa (po około 50 s jak GPS złapie fixa). Może potem TT pyta GPS o coś i ta komunikacja nie działa prawidłowo?

pozdr.

Marek
Zapisane

sq9ur

  • PG APRS
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 13
TT i wymiana danych z GPS
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 18, 2005, 11:25:58 LOC »

TT tylko odczytuje dane z GPS'a. Jak czesto TT ma transmitowac, to to sie ustawia w jego konfiguracji. Link gdzies na stronie www.aprs.pl
Zapisane
y 73! Pawel, sq9ur

sq7iqo

  • PG APRS
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 15
TT i wymiana danych z GPS
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 18, 2005, 13:16:19 LOC »

Dzięki za informację.

pozdr.

Marek
Zapisane

sq6ade

  • PG APRS
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1564
  • Sheriff's Office
    • http://www.sq6ade.elektroda.eu
TT i wymiana danych z GPS
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 18, 2005, 13:38:59 LOC »

Miałem taki sam efekt jak sygnał z nadajnika zakłócał pracę TT. Może to kwestia prawidłowego ekranowania. Spróbuj odłączyć stgnał PTT od radia i zobacz czy wtedy LEDa PTT będzie się regularnie zaświecać.
Zapisane

Krzysiek QRV > 145,250/438.850

SQ7RO

  • PG APRS
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 40
    • http://www.sq7ro.net/krzysiek
TT i wymiana danych z GPS
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 18, 2005, 13:56:35 LOC »

Mialem podobny problem, dioda swiecila sie bez przerwy albo zapalala sie po np. 60 sek (nadanie beaconu) i juz nie gasla. Problem byl w zaprogramowanym PICu - zle sie wgralo. Wgrywalem na dwoch kompach z P4 na pokladzie icprogiem i byly problemy. Wgralem na kompie wolniejszym z celeronem i wszystko dziala bez zarzutu. Czy mozesz bez problemow programowac TT TinyTrakConfigiem - szczgolnie chodzi o opcje Read configuraction - czy sa tam poprawne wartosci jakie ustawiles po uprzednim zapisaniu konfiguracji ??

pozdrawiam
Krzysiek SQ7RO
Zapisane

sq7iqo

  • PG APRS
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 15
TT i wymiana danych z GPS
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 18, 2005, 15:27:28 LOC »

Witam!

Mój TT to ten wg projektu DK7IN. Konfiguracja oraz sam soft wgrały się ok. Po włączeniu dioda miga dopóki GPS nie złapie fixa a potem gaśnie i nie zapala się ani razu. TT wysyła beacony zgodnie z ustawieniami tylko coś jest chyba nie tak w samej ramce - jeździłem przez pół Łodzi a findu zarejestrowało mi tylko początek trasy (po włączeniu TT) oraz gdzieś w środku (gdy GPS stracił fixa). Łączność z DIGI PGK-15 była praktycznie cały czas.

pozdr.

Marek
Zapisane

sq6ade

  • PG APRS
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1564
  • Sheriff's Office
    • http://www.sq6ade.elektroda.eu
TT i wymiana danych z GPS
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 18, 2005, 15:34:29 LOC »

Może masz program DK7IN negujacy LEDki?
Zapisane

Krzysiek QRV > 145,250/438.850

SQ7RO

  • PG APRS
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 40
    • http://www.sq7ro.net/krzysiek
TT i wymiana danych z GPS
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 18, 2005, 15:38:04 LOC »

Hmm, troche testowalem wersje DK7IN ale cos mi w niej nie dzialalo, mam caly teraz czas wersje 1.4. Proponuje abys przetestowal ta wersje. Mowisz o diodzie sygnalizujacej dzialanie GPSa ? Nie pamietam jak w wersji DK7IN ale w 1.4 dioda swieci sie caly czas jesli dostaje dobre ramki z GPS. Jesli powinna sie swiecic a nie swieci to jest blad w ramkach (wyglada na to ze w ogole nie ma danych) albo w programie PICa - sprawdz moze czy jest sygnal na wejsciu GPS TT po zlapaniu fixa. Jaki odbiornik GPS uzywasz ?

pozdrowionka
Krzysiek SQ7RO
Zapisane

SQ7RO

  • PG APRS
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 40
    • http://www.sq7ro.net/krzysiek
TT i wymiana danych z GPS
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 18, 2005, 15:42:13 LOC »

Mam wazne pytanie - czy ktos ma moze jakas nowsza wersje firmware'u TT niz 1.4 - dwojeczke na przyklad :wink:

pozdrawiam
Krzysiek sQ7Ro
Zapisane

SQ2FOA

  • PG APRS
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 69
    • http://sq2foa.republika.pl
TT i wymiana danych z GPS
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 18, 2005, 15:49:16 LOC »

Różne rzeczy mogą się również dziać jeśli używasz firmware TT1.4 a konfigurujesz programem od DK7IN, i odwrotnie. Sprawdź dokładnie.
Zapisane
Radosław Kamowski

sq7iqo

  • PG APRS
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 15
TT i wymiana danych z GPS
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 18, 2005, 15:54:13 LOC »

Masz rację. Wgrałem TT-in-16r.hex!
Ale nadal nie bardzo wiem dlaczego rejestrowana jest praktycznie tylko pierwsza ramka. Następne są ignorowane.
Zapisane

SP6VWX

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 887
  • Jutro to dziś - tylko że jutro. S. Mrożek
TT i wymiana danych z GPS
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 18, 2005, 17:57:31 LOC »

Witam,

Po pierwsze.
Kabel pomiędzy TT a GPS nie jest taki sam jak pomiędzy TT a PCtem.
Na pewno masz właściwy kabelek ?

Po drugie
Na wszelki wypadek upewnij się, iż twój TT ma "wolny" kanał.
Tzn. czy przez przypadek poziom sygnału na Audio IN (lub zakłóceń) nie powoduje, iz twój TT myśli iż częstotliwość jest zajęta.

Pozdrawiam

Robert
SP6VWX
Zapisane
Robert

SQ7RO

  • PG APRS
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 40
    • http://www.sq7ro.net/krzysiek
TT i wymiana danych z GPS
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 18, 2005, 18:06:54 LOC »

Fakt, poziom sygnalu otwierajacego "blokade" wysylania ramek moze tak robic (potencjometr podlaczony do 10 konc PICa). Ale wtedy powinna tez sie swiecic dioda sygnalizujaca odbior sygnalu - sprawdz to tez :)
Zapisane

sq6ade

  • PG APRS
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1564
  • Sheriff's Office
    • http://www.sq6ade.elektroda.eu
TT i wymiana danych z GPS
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 18, 2005, 21:14:56 LOC »

Dla próby zewrzyj wejście audio  TT do masy. Ale nie bezpośrednio noge PICa do masy tylko za kondensatorem 100n. Z aplikacji procesora w TT wynika że chyba ta noga proca ma byc w spoczynku (bez sygnału RX) w stanie nieustalonym.
Zapisane

Krzysiek QRV > 145,250/438.850

SP5MG

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 118
Ciekawostka TT
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 19, 2005, 00:38:47 LOC »

Dwa tygodnie temu zrobiłem kolejnego TT ,wgrałem mu najpierw 1v6.hex następnie zostawiłem 1v6.hex .Pojechałem do Radomia potem do Lublina i wszystko było OK .Jakies dwa dni temu zrobił zwieche , wziołem go na programatorek i przy wersji 16r i 16 nie chce działać poprawnie natomiast
przy wersji 1v4 wszystko jest OK ,myślę że problem tkwi w PIC-u natomiast po wymianie na inny procesorek wszystko jest już w normie.
A ten jeden PIC działa poprawnie tylko przy 1v4.
Zapisane
Piotr SP5MG 502-624-518  sp5mg@poczta.fm